finns det lokala byfånar i storstäderna med?

knappt 40 min kvar på arbetspasset och jag är svagt sleten i ögonen!
en passiv kväll på jobbet, undrar vad alla pysslar med en långfredag, ja eller påskafton som det nu är.
här hemma har vi en byfåne, snäll men så jäkla oförmögen till att vara tyst..
de 3 första gånerna jag hör samma sak kan jag väl bita ihop, men när han kommer till att berätta det för femtielfte gången är jag rätt trött i öronen och rätt så jäkla ointresserad!
men han vet typ allt skvaller och värsta kollen!
dessutom tror han att jag är polis lagom till sommaren och att han och jag kommer ha ett sammarbete.
tack för din tro på mig men den dag ni titelerar mig konstapel lotta så är jag dock inte i broby. över min döda kropp!
satt och diskuterade snubben som vann en himla massa miljoner på lotto eller vad det nu var, och kom på mig själv att spendera pengarna på följande:
betala av studieskuld + lägga undan så jag kan studera i ca 5 år.
köpa en lgh i staden där jag pluggar och en gård utanför staden där jag sedan jobbar.
sätter in resten av pengarna på ett sparkonto med 1,2%ränta och kom på att jag inte ens behöver röra kapitalet, utan kan leva äckligt gott på räntepengarna.
ska väl erkänna att packe hade räknat ut detta och inte jag. tyckte mest det lät jäkligt smart!

wish me luck. typ.
30 min kvar tills jag kan traska hem och sova.
det är en lång kväll/natt på jobbet imorn med.

G´nite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0