morning..

nu är jag nästan färdig med religionen - en motgång att stryka från listan!
vissa människor förlitar sig på tron, andra o däribland jag förlitar sig på vetskap.
är det enklare att bara tro än att veta? jag tänker för mycket för att bara kunna tro.
pressen som ligger som ett stort åskmoln över mig börjar suga ut min kraft, min styrka.
det är först då jag börjar bli rädd! jag vet att jag kan klara det om jag pressar mig själv till det yttersta,
men går det som det ska då?
jag har en förmåga att hoppa händelser i förväg, att jag redan nu ser det som kommer ur olika val och beslut,
inte konstigt att jag är en grubblare.

nej tillbaks till biblen - världens mest tvetydliga bok!
det funkar liksom inte, svårare än så är det inte.

sänker en innerlig tanke till en av de bästa människorna jag vet. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0