En tisdag, vilken tisdag som helst..

tiden tycks bara flyta på, utan hinder. varför är övriga livet inte lika enkelt?
antagligen beror det nog på att livet varit långtråkigt, kanske outhärdligt..
min dag har rullat på - besiktat mammas bil, städat en sväng, läst ytterligare ett kapitel ur Franz Kafkas "slottet", kollat på filmatiseringen av min absoluta favoritbok - stolthet & fördom.

så fort en stund blir över eller som nu när allt tystnar och lugnar ner sig startar tankeprocessen på högsta nivå.

tankeknarkare, kanske inte det bästa ordvalet men ändå så är det de bästa ordvalet som verkligen definerar mig. det är konstigt att saker borde kan vara och inte vara på en och samma gång.
Hemskt att jämföra sitt filosoferande, ja kalla det vad man vill, med en missbrukare men obehagligt lika drag.
Samtidigt som mina tankar kan dra ner mig djupt, så behöver jag fundera och grubbla och filosofera dagligen för att känna mig hel och framförallt känna mig som mig själv. som Lotta.

Från seriösa frågor till obetydliga frågor, som ändå måste ha betydelse då jag ständigt försöker hitta ett svar, en lösning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0